Wednesday, August 7, 2013

Farang Ba Creations, Jump Frog

Farang Ba, Premium Handmade Fishing Lure Thailand.
Satu jenama dari Thailand menghasilkan gewang - gewang killer untuk Toman. 


Semua gewang adalah handmade. So, gua membeli salah satu gewang Farang Ba iaitu Jump Frog yang material nya adalah Teak Wood / Kayu Jati. Pelbagai warna di jual, gua hanya sempat beli warna hitam sahaja memandangkan warna lain habis di kebas orang.



Ini sahaja yang gua dapat, boleh la di cuba selepas raya nanti. Gua beli di Sg Buloh Kepong, Fish Hook Trading berharga RM30 satu. Ada satu lagi warna lain, iaitu ungu. Pilih hitam sahaja la. 


Material dari kayu jati. Saiz 5.5 cm rasanya. Seberat 12 gram. 


Mempunyai 2 cabang hook yang agak besar, hehe. Yang macam serabai tu getah je. Hehe. Video dari Youtube. 




19 comments:

  1. Replies
    1. Saya tidak menjual nya mas. Mas ada facebook ? Saya bisa menolongi mas untuk mendapatkan nya.

      Delete
  2. Replies
    1. Boleh add saya di facebook mas ? thewaterstrider@yahoo.com

      Delete
  3. as salam..boleh bagi nickname face book saudara??

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya da add abang serta telah pon pm abang..boleh tolong dapat kan lure ni x???saya baru je buat order online jump frog lure' dr thailand semalam dr geng bankokhooker.. tapi bukan model ni..diorang pon xboleh nak dapatkan model ni.. mr.y00dean_77@yahoo.com...email fb saya..terima kasih

      Delete
  4. bang sy xde fb mahupun ape kebenda laman social sbb kDn garang..hehe..boleh ke sy nk order jgk?? sy dah lama crik teak wood tu..tp x jumpa2..sy area sg.besar Selangor..kalo katak farang ba tu ade,buzzbait farang ba ade skali x??? kt cni gewang2 yg dia jual x menepati cita rasa la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh, ok boleh je. Ada whatsapp tak ? Msg atau Call pun boleh, saya cuba dapatkan.

      Delete
    2. nickname abg nk add dekat fb ape?

      Delete
    3. Kalau nickname banyak nama Muhammad Faris, email : Thewaterstrider@gmail.com

      Delete
    4. bang berapa harga satu gewang

      Delete
    5. RM3+.++ market sekarang, malang nya saya tidak menjual. Saya hanya riki harga termurah sahaja. Bro Zhariff boleh contact https://www.facebook.com/fh.tackle?fref=ts lokasi nya di Sg Buloh, Kepong. Tak pun, Juara Tackle, Seksyen 24 Shah Alam.

      Delete
  5. nak beli tapi saya ni budak lagi

    ReplyDelete
  6. bro ada lagi tak jump frog. susah nak cari kat belah utara ne.. harap dapat membantu. email saya dzul5883@gmail.com...tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro @Dzul Bakri boleh contact tak owner kedai ini ? 0123866193, dia ada menjual Farang Ba ini. Perkhidmatan postage disediakan..

      Delete
  7. bro boleh x saya nk amek sikit info psal jump frog ni?

    ReplyDelete