Tuesday, July 22, 2014

Bait Finesse System from Goemon

Lagi rod terbaru dari Majocraft, baru masuk Malaysia daa..Pengganti rod custom yang dulu buat mengakibatkan kerugian melampau. Kihkih. Ternyata rod Go Emotion memang sedap & kena dengan harga nya. 

Kalau nak buat rod action Light, orang mesti nak rod yang paling ringan, design yang sangat simple. Akan tetapi, bila dah buat rod custom sudah pasti nya budget RM400 hingga RM600 untuk menghasilkan nya. Penentuan power lifting rod pun belum pasti tepat. Malas pula nak cerita lebih, takut salah, kena tembak dengan Custom Rod Builder gua..kehkeh


Harga ? RM350 hingga RM370. Sama ringan je dengan rod custom CRB. Tak perlu pening pening, rod Go Emotion ni dah sedap layan Finesse. 



Poundage terkecil dalam siri Bait Finesse System. Tip hadapan yang tidak lembut & tidak keras, sedang sedang je..


Kesemua 8 guide menggunakan micro guide. Malangnya, spacing guide kurang cantik. Mainline akan terkena pada blank jika strike. Untuk pengetahuan, tidak di galakkan menambah guide. Power Lifting rod akan lari, tak pun alignment guide senget. 


Jadinya, gua gabungkan Revo MGX bersama Go Emotion. 
Moh la layan sebarauuuuuuuuuuuuuuuu

1 comment:

  1. Salam faris. Mana pergi komen aku tadi ha? Nk suggestion ultralight bc rod pls. Tolong email saya alifoffline@gmail.com thanks!

    ReplyDelete