Sunday, November 24, 2013

#3 Supertuned Redmax

Minggu lepas, custom part dari Hedgehog Studio sudah sampai. Cuma, belum pasang je lagi. Menunggu kehadiran clicker drag dari Abg Rayyan. Alhamdulillah, dapat juga part berkenaan. Harga cuma RM12.00 sahaja. 



Lepas ni, ketatkan drag ada bunyi clicker la. Sudah settle !

Next part, convert clicker spool tension knob. Pada asalnya, Redmax tiada clicker ni. Kemungkinan akan hilang semasa casting adalah 100%. Konfirm hilang punya la. Hehehe, part clicker ni gua sempat ambik di Revo MGX yang barai. 



Perasan atau tidak, knob asal tidak mempunyai lubang kecil dimana untuk menyekat washer clicker. So, kalau DIY memang boleh tebuk. Malas nak buat, guna custom part je senang.


Ini di mana kedudukan clicker spool tension knob.


Pertambahan lagi untuk cantikkan sikit. Gua masukkan locknut set warna merah juga.


Tadaaaa ! 3 part kena tunggu order lagi. Nantikan.............

Cerita semalam, ada kelas ' Art of Luring ' anjuran Purefishing Malaysia. Dapat juga ilmu sikit, tambahan lagi..sempat godek spool Redmax & Blackmax. Penutup bearing di buka untuk merasakan smooth nya. Gua tak ada spool pin remover, nasib baik Abg Sepul bawak..


3 comments:

  1. Thor-baekkkk...wa mau tgk bila dh fully complete lu convert taiko..mesti gempak..Asalnya reel murah tp lu convert jadi Mahal..tak semua mampu..

    ReplyDelete
  2. Apakah ada spool tensioner knob buat kenzi savoy..punya saya hilang

    ReplyDelete