Thursday, February 21, 2013

Fishing Rod / Joran / Reel / Kelili

Alhamdulillah dengan rezeki yang Allah limpahkan. 
Akhirnyaaaa, gua berjaya memiliki.........................................................................

Joran / Fishing rod !  

Hehe, memang suka yang amat gua ni. Maklumlah, dah lama meninggalkan zaman sekolah..masa itu juga, bersama saudara gua memancing di pesisir Sungai Selangor, Kuala Selangor.
Pertama kali memancing kan, dua tiga kali letak umpan..di tarik - tarik tiada ikan, umpan yang hilang. Adoi ! Haha, setelah diberi tips oleh Paklong gua..gua mempraktikkan skill tersebut. 
Akhirnya, dapat ikannnnnnnnnnnnnnnnnnn duri. Itupun kecik jeee. Tak apa la, pengalaman yang penting.

So, kali ini..gua telah membeli sebatang joran berserta reel. Untuk menajamkan skill yang lama menghilang...yeaaahhhhhh !  


*Fishing rod yang gua beli, dari mana gua tak tau. Shakespeare Neptune sepanjang 7 kaki RM70 di Jaring Tackle Taman Bendahara. Ok la tu, dah cukup panjang. 

 *Shimano Alivio 2500FB RM98, mesin yang berpatutan. Beli di Tanjong Karang.

Tapi, memang rugi kalau tak riki semua kedai.Haissshh, menyesal tak sudah. Gua nampak Shimano Alivio 4500FB RM116 sahaja dia offer, di Jaring Tackle Taman Bendahara. 
So, sudah terbeli..gunalah sampai rosak, dah rosak beli baru. 
 Masih tak cukup, string gua lupa mau beli la...

Lu orang rekemen berapa pound ? 
100 pound ? 

Lu fikir gua tangkap paus kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ?

No comments:

Post a Comment