Tuesday, February 12, 2013

Korang bijak kalau tak beli #Blackberry Porsche Design

Selamat pagi reader, bloggerian, ulat blogger, blog member, twitterian, facebookrian..eyh, semua ' rian ' .. 
So, pagi ini. Gua nak describe sikit pasal #Blackberry Porsche Design P'9981. Antara model termahal dari model lain. Gua pun tak faham, kenapa mahal sangat. 



Fffffffffffffffuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhh !!

Smart bukan ? Nampak macam orang kaya la pakai.  
Design nya, memang cool habis..keyboard, trackpad, screen semuanya tiptop.
Software pula, ready built in #Blackberry OS7..sama je dengan #Blackberry Bold 9900 a.k.a Bold 4. Dan boleh update ke OS7.1.
Perfomance, masih sama dengan Bold 4 yang di kawal oleh processor berkelajuan 1.2GHz.
Quality ? ermm. Tak berapa sure la, phone tiada kat tangan.Hehe.


Porsche Design ni not built in 4G. Dah sepatutnya tak payah beli. Rugi duit je. Kesimpulannya, gua menyarankan agar korang tak beli phone ni. Seriously gua cakap, memang rugi. 

Porsche Design = Bold 9900

Gua anggap porsche design ni masih sama dengan bold 9900. Tak percaya ? 

*Cuba lihat dengan teliti. Kedudukan keyboard, proximity sensor, volume button, camera button. Hampir berada di kedudukan yang sama.

*Pandangan belakang. See ! I told you. Motherboard yang sama dengan Bold 9900. Kedudukan camera & flash pun masih sama. Video recording masih 720p. Camera 5MP yang sama.

*Gabungan Bold 9900, iPhone 4s & Galaxy Nexus adalah sama harga dengan sebuah Porsche Design. 

Nak beli ke atau tak ? Haha. Mesti cakap tak masuk akal.

Di Malaysia, Maxis dah offer Porsche Design dengan harga RM6,338. Mahal sangat tu. 
Paling murah, yang gua dengar kat LowYatt RM4,500. 

Bold 9900 / 4 RM1588 sahaja kalau guna rebate smartphone. 
Nak lagi murah, Curve 9320 RM599 guna rebate. Sama je, boleh upgrade OS7.1

Ada akal ? Gunakan sebaik - baik nya..




No comments:

Post a Comment