Tuesday, February 12, 2013

OS Hybrid utk #Blackberry ?

Okay guys ! Now, apakah itu OS Hybrid ? 
Power sangat ke ? 
Ada hang tak ? 
Load startup laju ke ?

Ok, now anda bersama gua. Gua nak cerita sikit jee.
OS Hybrid untuk #Blackberry ini memang sangat awesome. Why ? Kenapa ? 
OS ini lebih smooth dari OS Official RIM. 
Pengodam yang superb telah modified OS asal, mereka telah ubah atau delete application asal yang tidak berguna. Then, battery boleh bertahan selama 17 jam.
OS ini dapat meminimumkam penggunaan internal memory, sebagai contoh..

OS Official sebesar 130MB 
OS Hybrid sebesar 90 - 100MB

Nampak tak beza ? So, ruang untuk install application lebih banyak. 
OS Hybrid ini hanya memerlukan application core yang penting untuk dibangunkan dari OS Official.

Korang nak try ?

Gua try pada #Blackberry Curve 3G 9300.
OS Hybrid Thunder = 102MB 

Sedikit screenshot

*Ini, version OS yang telah modified menjadi Hybrid. 

*OS Hybrid Thunder

*See, ruang free untuk application sebanyak 95.7MB. Sepatutnya lebih, gua dah install WhatsApp & Ubersocial.

OS Hybrid Thunder ini sudah pun TESTED pada Curve 3G gua. Don't worry. 

Lajuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu wooooo ! Jangan jealous !

No comments:

Post a Comment