Sunday, September 1, 2013

Re - Spool main line


Lepas je masuk line Suffix 27lbs dalam Promax 2, gua dapati line masuk tak sama rata. Bila re - spool, line tinggi kanan & tinggi kiri. Solusi nya, lapik dengan line yang lama samada braid atau mono. 


Line winder gua tak ada, jadi MacGyver. So, gua ikat mainline kat kerusi. Kemudian tekan thumb bar, jalan macam tawaf sampai habis mainline dalam spool.


Dulu ada beli braid Power Pro Spectra, ada free pelekat untuk spool. Gua lekat dekat tengah - tengah spool. Spool Promax 2 ni ada longkang di tengah nya. Bila re - spool, mainline akan tergelincir & akan berkumpul lalu tidak sama rata kemasukan line. 


Dan gua masukkan braid Spiderwire Ultravisi Braid 15lbs sebagai pelapik tengah. Dan gua terus ikat Suffix 27lbs.


Jadi nya, karau la reel sehingga penuh & sama rata. Tegangkan mainline semasa karauan supaya boleh nampak sama rata.


Karau lagi..


Nampak tak sama rata ? So, selesai sudah. 

No comments:

Post a Comment