Sunday, June 23, 2013

Ganko Carbon Spinning Rod

Rod yang di cari oleh penggemar light jigging. Rasanya la...
 Rod Ganko ni adalah copy daripada AJN Stealth Carbon. Rod Ganko ni mempunyai 3 panjang yang berbeza, 5'6", 5'3" dan juga 5'. Sekali lagi, rasanya la.. 
AJN Stealth Carbon dari Singapura berharga RM230 - RM380. Tetapi, rod Ganko ini RM70 - RM120. Ramai kaki pancing di Malaysia mengatakan rod ini memang sesuai untuk light jigging.
Gua kurang pasti, kat tempat gua buat pancing udang galah je. Hahaha !
Jadi, gua membeli rod ini berharga RM109.




Mempunyai 7 guide ring
1 piece rod
Sepanjang 5'6" 
Lure weight 7 - 14g
Line 7 - 14lb

Tadi jumpa orang yang berpengalaman, dia cakap rod ni tak sesuai untuk casting gewang. Sebab ! Rod ini tiada backbone. Sepatutnya, tip rod sahaja yang flexible. Baru boleh mengilat jauh..

23 comments:

  1. assalamualaikum saudara..bole sy tahu dimana saudara beli rod ni..sy memang tgh mencari rod ni tp belom berhasil..minta panduan skit..

    ReplyDelete
  2. @Bobo : Waalaikumsalam. Saya membeli nya di Kuala Selangor. Tempat saya. Tanjong Karang ada, Batang Kali ada, Kepong Tackle pun ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh je, tapi saya kena tengok stock & harga semasa. Kos postage & duit minyak saya bro tanggung.

      Delete
    2. bro rod nie ade lg ? klau ade blh pm sy 01128081780

      Delete
    3. apa yg bro tulis tu betul.. cuma nak tmbah je skit.. rod tu rod gen ke5.. sbb pemegang dia full.. rod 1st gen pemegang dia ada bawah ngan atas je skit.. mcm rod cast skang nie.. perfomance mmg terbaik.. sy pun kebetulan terbeli rod nie utk main kolam asalnya (1st gen).. tapi bila bawak main laut mmg puas hati.. dipadankan dgn reel tica sportera baitrunner 3507.. mmg terbaik..

      Delete
  3. Hello bro, kalau ada stock rod ni boleh tak bagitau saya. Boleh sy order dari you. You bagi lah harga you termasuk pos. Ganko poundage 4-10lbs atau 7-14lbs pun ok. Nak wat custom. Terima kasih kalau ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello bro Clerance, boleh emailkan saya detail untuk contact bro ? Email saya thewaterstrider@gmail.com

      Delete
    2. Hello bro Faris, Email saya c.balang@gmail.com. Terima Kasih. Salam strike bertubi2....

      Delete
    3. ade lg kew rod ganko ni? blh email sy farhanshaar@gmail.com

      Delete
    4. ade lg kew rod ganko ni? blh email sy farhanshaar@gmail.com

      Delete
  4. Ada jumpe rod Ganko ka bro? Ini kali saya mau yg 5'6'' 7-14lbs. 4-10lbs aku dah dpt ari tu.Kalau ada kasi helo2 ya bro. Bro sebenar nya rod ni boleh pakai casting gewang kalau nak rod ni kuat custom dia punya ring spiral. Baru kuat & meletup. 4-10lbs boleh main angkat je MJ 3kg dlm boat tanpa lips grip.....

    ReplyDelete
  5. bro faris.. boleh mintak no phone. nak Tanya pasal blank genko 4-10lbs ne... mohd.bustan@gmail.com
    ph =0124455455

    ReplyDelete
  6. ok ja ganko gua cast..heavy jig pn gua bedal..xdak masalah..solid..berkualiti dan paling penting murah..he he

    ReplyDelete
  7. boleh kirim lagi ke gankp rod tu bro? lempayun@gmail.com

    ReplyDelete
  8. Ya betoi..jig 180g pn bleh main lg.murah dn berkualiti

    ReplyDelete
  9. Aku baru beli 1 pc 5'8" ganko solid carbon rm150... Blum g test lg... Nk try dgn accurate sr6 n Penn 4400ss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beli kat mana bro. Ada lg x stock

      Delete
    2. nak cari blank rod power..?
      boleh whats app saya

      www.wasap.my/601125061898

      Delete
  10. ade lg ke rod ganko nih..payah sungguh nk jumpa..nk cr 4-10lb jenis bc..

    ReplyDelete