Sunday, June 30, 2013

Strike di Tasik Kota Puteri, Ijok


Alhamdulillah, ada masa yang terluang akhirnya. Masa belajar dulu boleh la strike kt Dungun, balik Kuala Selangor..hujung minggu macam hari biasa je. Selepas je solat zohor, ride terus ke Ijok. Lebih kurang jam 0300PM sampai di lokasi. Cuaca agak panas juga, tapi berangin. Jarak perjalanan dari Kuala Selangor - Ijok lebih kurang 15km. Gua maintan 80km/h je. Ramai yang memperkatakan Peacock Bass ada disini. Lantas gua mencuba nasib.


Ofmer Bad Dog

Gewang / Lure pencil yang gua gunakan adalah Ofmer Bad Dog. Action lure ni agak cantik bila karau dengan lembut. Karau laju je, mengelabah sangat. Hehehe.

Rod Ford Twin Propeller Buzz Bait

Dan, gua juga menggunakan Twin Propeller Buzz Bait. Action bait ni memang cun habis. Kocakan air memang cantik. Malangnya, 3 gewang yang digunakan tiada satu pun dapat memikat ikan. Hurm, tak ada rezeki. Ke, gua datang lambat sangat ? Selalu Peacock Bass aktif waktu pagi kan ? Tak apa la, mungkin tiada rezeki kali ini. Next week strike sekali lagi.

 Penn Battle 2000

Sebenarnya, gua dah tersilap gandingan machinegun. Penn Battle 2000 + Pflueger Echelon. Line utk rod ni hanya 2 - 6lb. Reel gua memang tak ngam dengan rod. So, bila karau..bergegar rod. Tak sedap pula nak karau laju - laju. Banyak lagi kelemahan gua ni.

No comments:

Post a Comment